La sessió de l’Espai de debat educatiu del passat dilluns 19 de maig va comptar amb la participació de dotze persones que, abans d’iniciar el debat pròpiament, van acordar que, ara per ara, les sessions seran únicament de debat i, passat l’estiu, s’entrarà en concrecions, al mateix temps que les escoles, el curs vinent, plantejaran activitats a l’entorn del tema del respecte.
Ja immersos en el debat, es va incidir en la idea que els petits s’emmirallen en els grans i segueixen el seu exemple i que és probable, per tant, que si un adult respecta els seus pares, els seus fills/es tinguin a aquests el mateix respecte. En aquest sentit, va quedar clar que l’educació es basa en l’exemple i s’ha de treballar amb els adults i que, per fer-ho, es pot recórrer al màrqueting, campanyes de sensibilització, la implicació d’entitats i escoles, etc.
Tothom va estar d’acord en què les escoles no substitueixen les famílies i que l’educació és cosa de tots; en aquest sentit, es va dir, cal posar atenció a les hores en què els nens i nenes no són a casa ni a l’escola i en com omplen aquest temps. L’oferta és àmplia i va des d’activitats esportives fins a grups d’escoltes; en qualsevol cas, és important que els monitors inculquin, a més de la matèria que sigui, els valors i, en concret, el valor del respecte, a banda d’ensenyar els infants a compartir i d’inculcar-los la cultura de l’esforç. L’Ajuntament, al seu torn, podria incidir-hi recolzant o ampliant l’oferta existent i invertint en formació.
Finalment, es va reiterar la importància que de les sessions de debat en surtin conclusions i alguns dels assistents varen comentar que enviaran al correu de la regidoria informacions diverses per publicar al bloc.
Ja immersos en el debat, es va incidir en la idea que els petits s’emmirallen en els grans i segueixen el seu exemple i que és probable, per tant, que si un adult respecta els seus pares, els seus fills/es tinguin a aquests el mateix respecte. En aquest sentit, va quedar clar que l’educació es basa en l’exemple i s’ha de treballar amb els adults i que, per fer-ho, es pot recórrer al màrqueting, campanyes de sensibilització, la implicació d’entitats i escoles, etc.
Tothom va estar d’acord en què les escoles no substitueixen les famílies i que l’educació és cosa de tots; en aquest sentit, es va dir, cal posar atenció a les hores en què els nens i nenes no són a casa ni a l’escola i en com omplen aquest temps. L’oferta és àmplia i va des d’activitats esportives fins a grups d’escoltes; en qualsevol cas, és important que els monitors inculquin, a més de la matèria que sigui, els valors i, en concret, el valor del respecte, a banda d’ensenyar els infants a compartir i d’inculcar-los la cultura de l’esforç. L’Ajuntament, al seu torn, podria incidir-hi recolzant o ampliant l’oferta existent i invertint en formació.
Finalment, es va reiterar la importància que de les sessions de debat en surtin conclusions i alguns dels assistents varen comentar que enviaran al correu de la regidoria informacions diverses per publicar al bloc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada